Společná komunikace, zážitky a kontakty

Měli bychom dokázat vzájemně pozitivně ovlivňovat to, co děláme. Chceme dělat věci společně, ale na druhou stranu také dobře rozlišovat to, co má smysl dělat společně, co má smysl dělat pro ostatní a co je lepší, když dělá každý sám.

#C3 Chceme dělat společné akce.

U většiny z pořádaných akcí se myslí i na jejich možný přínos z hlediska navazování nových kontaktů či spolupráce, a to i napříč středisky či okresy. Existuje i zájem společné akce pořádat, protože přinášejí něco zajímavého pro pořadatele a všichni vědí, v čem ten přínos je.

Středisko a Okres - Při pořádání každé akce se zamýšlí i nad tím, nebylo-li by přínosné pořádat ji společně s někým, případě někoho dalšího přizvat jako hosta. Plánovaně a systematicky využívají společné akce jako prostředky ke svým vlastním cílům. Dávají vědět, jaké cíle chtějí pomocí společných akcí naplňovat, a aby toho bylo dosaženo, podílí se na jejich přípravě. Kraj - Určuje klíčové celopražské akce na budoucí období (rok?) a hledá a podporuje jejich pořadatele. Definuje, jak bude podporovat menší a specifické akce. Při stanovování podpory zohlední zkušenosti a přání pořadatelů srovnatelných akcí z minulosti a potenciálních budoucích pořadatelů.

#C4 Podporujeme spolupráci.

Hledáme cesty, jak podporovat spolupráci a setkávání na všech úrovních. Všichni mají příležitost využít svých silných stránek pro ostatní a na oplátku za to něco získat, obvykle na společných akcích: od závodů přes rádcovské kurzy a vzdělávací akce až po akce pro veřejnost. Nicméně prostor pro spolupráci a synergii hledáme i tam, kde zatím není.

Středisko - vnímá samo sebe jako součást společenství, nejen jako pasivní příjemce. Jednotka nebo její členové se aktivně zapojují na podporu akcí pořádaných Okresy a Krajem. Okres - Koordinuje pořádání větších akcí - kdo, kdy, co atd. , motivuje střediska ke spolupráci, moderuje komunikaci. Kraj - Zveřejňuje seznam konkrétních věcí (materiál, peníze, kontakty, atd.), kterými může podpořit pořadatele akcí.

#C5 Omezujeme vzájemnou konkurenci a rivalitu. 

Uvědomujeme si, že jsme všichni na stejné lodi a všem nám jde v principu o totéž. Nevnímáme ostatní oddíly jako konkurenty nebo protihráče, ale jako parťáky, se kterými si můžeme vzájemně pomáhat.

Středisko - Přistupuje k ostatním jednotkám jako ke kolegům, nikoliv jako ke konkurentům, které je třeba předčit či se vůči nim vymezovat. Přemýšlí o možných přínosech spolupráce i v případě, že jejich zájmy jdou částečně proti sobě. Hledá způsoby, jak spojit síly a ve svém úsilí se vzájemně podpořit, namísto toho, aby např. dvě střediska “bojovala” o děti v malém sousedství nebo aby se do jedné školy šly prezentovat dva oddíly nezávisle na sobě. Nabízí ostatním spolupráci např. v případě, kdy pořádá nábor. Členové jednotky jsou schopni doporučit rodičům i jiný oddíl - není-li jejich oddíl ten pravý pro dané dítě. Přichází s náměty na opatření, jak vzájemnou konkurenci oddílů minimalizovat (lokální koordinátor, náborová mapa, dialog v rámci okresu). Okres - Pomáhá v této snaze nižším jednotkám, nabízí možná řešení sporů aj. Koordinuje, je-li třeba. Proklamuje ochotu pomoci střediskům řešit případné překryvy zájmů. Kraj - Vytváří nástroje, které zamezí vzájemné konkurenci oddílů a středisek, aktivně tato opatření zviditelňuje a komunikuje. Proklamuje ochotu pomoci okresům řešit případné překryvy zájmů.

Žádné komentáře:

Okomentovat