V této části popisujeme, co je třeba pro úspěšnou interní komunikaci: vědět, co si chceme říct, chtít si to říct a mít si to jak říct. Kvalitní interní komunikace sama o sobě nepřinese nic nového, ale je nástrojem pro zvýšení efektivity, odstraňování potíží a vzájemnou pomoc.
#C1 Potřebujeme kvalitní a snadno použitelné informační kanály.
Informační kanály jsou vzájemně provázané, přizpůsobené různým cílovým skupinám a reagují na měnící se požadavky uživatelů. To je zajištěno tím, že se aktivně zjišťuje, jaké jsou požadavky uživatelů a jak se mění.
Středisko - Komunikuje s krajem (přímo nebo skrze okres) o svých potřebách. Na požádání poskytne kraj zpětnou vazbu. Případnou nespokojenost nebo nelibost komunikuje skrze náměty ke zlepšení, bez generálních odsudků.
Okres - Napomáhá maximální prostupnosti informací shora dolů, ale naopak i zdola nahoru. Sbírá podněty ke zlepšování a lepšímu sladění komunikačních nástrojů.
Kraj - Průběžně vylepšuje informační kanály a hledá nové možnosti. Zajišťuje uživatelům podporu a pomoc. Vymýšlí a realizuje nové informační projekty, třeba mapu náborů, specializované kalendáře a podobně. Provozuje komunikační kanály, například tyto:
- Jednoduchý a přehledný web, který umožňuje jednoduše zveřejňovat zprávy a přehledně zpřístupňovat a skladovat dokumenty. Také by měl umožňovat snadnou diskusi a kladení otázek.
- Efektivně a zajímavě využívané sociální sítě - cílem jejich používání je zajistit maximální prostupnost informací i zjednodušení horizontální komunikace.
- E-mailové konference, které jsou dobře zacílené a přinášejí uživatelům právě ty informace, o které stojí - důležitá by pro to mohla být hlavně snadná editace vlastních nastavování a snadné přidávání a odebírání členství i dobré povědomí o možnostech těchto nastavení.
- Příležitosti k příjemným a efektivním osobním setkáním.
#C2 Jsme ochotní mezi sebou komunikovat a sdílet informace.
Ochota ke komunikaci vychází z toho, že člověk věří, že má informace zajímavé pro ostatní. A věří tomu, že ostatní skauti v Praze mu také nabízí informace, které jsou pro něj užitečné a zajímavé. Předpokladem takového stavu je důvěra, že nás ostatní nás mohou obohatit.
Středisko - Vnímá zbytek organizace jako partnery, se kterými se má vzájemně obohacovat. Nestaví se do role pasivních příjemců informací. Příležitostně využívá podněty z vnějšku a zároveň sdílí informace, které mohou být zajímavé pro ostatní.
Okres - Různými způsoby motivuje ke sdílení informací (příklady dobré praxe, přizpůsobování informačních kanálů, oceňování autorů, atd.), a to v rámci okresu i mimo jeho hranice. V případě potřeby tuto komunikaci moderuje. Otevírá diskusi o tom, které informace jsou informačně cenné a které ne.
Kraj - Různými způsoby motivuje ke sdílení informací (příklady dobré praxe, přizpůsobování informačních kanálů, oceňování autorů, atd.), vytváří pro sdílení informací vhodné prostředí, v případě nutnosti komunikaci moderuje.
Žádné komentáře:
Okomentovat