Komunikace navenek

Při naší činnosti nekomunikujeme jen mezi s sebou navzájem. Aby se naše činnost dařila, je důležité správně komunikovat i „ven“. A to konkrétně zejména ke dvěma cílovým skupinám, které jsou pro nás klíčové. Rodiče a instituce.

#C6 Komunikujeme s rodiči.

Vůdci oddílů komunikaci s rodiči umí a dělají ji dobře. K tomu, že to tak opravdu je, přispívají následující dva faktory: kvalitní metodická podpora a vhodné oceňování úspěchů a motivace.

Středisko - Umí ohodnotit, jak komunikace s rodiči funguje a navrhnout na základě toho vhodné změny (pokud jsou potřeba). Ví, jaké nástroje lze použít. Okres a Kraj - Umí se v komunikaci navenek vzájemně podpořit a vědí co pro to mohou použít za nástroje. Pokud je to třeba, vyvíjí nové nástroje.

#C7 Komunikujeme s institucemi kvalitně a konzistentně.

Všichni a na všech úrovních máme jasno v tom, jaké instituce jsou pro nás zajímavými partnery a co je možné od spolupráce s nimi očekávat. Kromě vlastní úrovně jednání je důležité i to, nakolik jsou skauti pro ně čitelní. Například by měly s konkrétními institucemi jednat stále tytéž osoby, a ona komunikace by měla být dlouhodobě konzistentní.

Středisko - Hledá si vhodné a užitečné partnery ke komunikaci (úřady, školy, firmy, atd.) a ujasňuje si, co je při navázání komunikace cílem. Umí se mezi sebou dohodnout o tom, kdo za koho mluví a co má říkat (např. více oddílů má zájem komunikovat se stejným ředitelem školy, více středisek se stejným úřadem). Mluví za skauty pouze tehdy, ví-li, že k tomu má mandát, říká jen to, v čem jsou blízké jednotky zajedno. Okres a Kraj - Usilují navíc o koordinaci komunikace podřízených jednotek, pokud je to třeba. Připravují podpůrné materiály, např. vzory úředních dopisů, nabízejí konzultace, výměny zkušeností, semináře, možnost v konkrétních situacích využít osobní kontakty a vazby někoho jiného.

#C8 Podporujeme vnější komunikaci.

KRJ stojí o každý nový nápad, který by pomohl posílit nebo zlepšit naši komunikaci, a chce, aby s nápady (nebo i požadavky) mohl přicházet a přicházel každý. Na druhou stranu chce být chápána, pokud vyhodnotí realizaci takového nápadu jako nepřiměřeně nákladnou, náročnou nebo jinak problematickou, a rozhodne se jej nerealizovat. KRJ k aktivní vnější komunikaci motivuje: příkladem, finančně i jinak.

Středisko, Okres - Přicházejí s novými náměty pro vnější komunikaci a nezlobí se, pokud po vyhodnocení nedojde k jejich realizaci. Kraj - Vyhodnocuje podněty a ty vhodné pak realizuje

Žádné komentáře:

Okomentovat